כניסה

רשות ניירות ערך בקמפיין להגברת המודעות בקרב משקיעים
01/02/2010
רשות ניירות ערך פתחה היום בקמפיין אינטרנטי להגברת המודעות בציבור הרחב לתרמיות בשוק ההון. הקמפיין, שעליו אחראית מקאן אריקסון, עוסק בהבטחות מוגזמות לתשואות גבוהות בתוך זמן קצר תחת המסר "אין ארוחות חינם", ומוביל את הגולשים לאתר כסף של רשות ניירות ערך המספק למשקיעים כלים להתנהלות צרכנית נכונה בשוק ההון.
 
במסגרת הקמפיין מתפרסם טיזר בו מציע בית ההשקעות "פינוקיו בע"מ" תשואה חסרת סיכון בגובה 60%. לחיצה על הבאנר מעלה את המסר "אם זה נשמע כמו שקר - זה כנראה שקר".
 
לדברי דובר הרשות, אורי קציר, "משקיעים רבים התפתו בעבר להבטחות מוגזמות של תשואות גבוהות בזמן קצר ובמינימום סיכונים, ולצערנו גילו שמדובר בתרמית ואיבדו את כספם. למרות הפרסומים הרבים על מקרים כאלה, נוכלים התופעה הזו עדיין קיימת. לצד פעולות האכיפה שרשות ניירות ערך מבצעת, היא משתדלת לספק למשקיעים כלים שיסייעו להם לזהות תרמיות כאלה מבעוד מועד ולא להתפתות להבטחות מפוקפקות".
 
אתר כסף של הרשות נגיש גם לאנשים שאינם צרכני תקשורת פיננסית ואינם בעלי מומחיות גדולה בתחום. יש בו מידע רקע על שוק ההון, סרטונים, טיפים וכללים ומילון למונחים פיננסיים בסיסיים. כחלק מהקמפיין, העשירה הרשות את התכנים באתר ואף הוסיפה סרטון אנימציה הממחיש את הסכנה שבהתפתות להבטחות קורצות העלולות להתברר כתרמיות לכל דבר.
תגיות:

פניות ותלונות לרשות

מערכות וטפסים